Start Klantpanel Overheden

Aanmelden kan nog!
Typen op een tablet
12 oktober 2021

Bijdragen aan een optimale dienstverlening van het Nationaal Archief? Dan kan! Het Nationaal Archief is 1 oktober gestart met het Klantpanel Overheden. Dit panel bestaat uit informatie- en archiefprofessionals werkzaam bij centrale en decentrale overheden. En geeft feedback op onze producten en diensten, ontwikkeld voor een gezonde informatiehuishouding. Zodat deze blijvend en goed aansluiten op de wensen en behoeften van archiefvormers.

Inmiddels hebben zich meer dan honderd respondenten aangemeld voor deelname. Aan hen is een online enquête verstuurd. De resultaten hiervan koppelen we eind dit jaar terug. Samen met de verbeteracties die het Nationaal Archief doorvoert op basis van de bevindingen. Aanmelden is niet meer mogelijk. Als we nieuwe deelnemers werven dan laten we dat weten op deze website en via social media.

Deelnemers

Het klantpanel bestaat uit informatie- en archiefprofessionals werkzaam binnen ministeries, provincies, gemeenten en andere overheden. Met functies als: CIO’s, directeuren bedrijfsvoering, directeuren informatiebeheer, hoofden informatievoorziening, (specialistische en coördinerende) informatie-adviseurs en projectleiders informatiebeheer. 

Wat houdt deelname in?

Als deelnemer aan het klantpanel vragen we u om één keer per jaar een online enquête in te vullen. Dat neemt ongeveer tien minuten in beslag. De collectieve uitkomsten uit de enquête koppelen we altijd anoniem terug. Waar wenselijk, gaan we verder met deelnemers in gesprek.

Waarom een Klantpanel Overheden?

De afgelopen maanden zijn verschillende incidenten in het nieuws geweest die het belang van goed archiveren van overheidsinformatie wederom hebben onderstreept. Het Nationaal Archief speelt hierin een belangrijke rol. In de eerste plaats als rijksarchiefbewaarplaats. Maar ook als kennisinstituut voor centrale en decentrale overheden voor het duurzaam toegankelijk houden van informatie. Met het Klantpanel Overheden, brengen we de klantbehoeften op dit gebied nog beter in kaart kunnen we onze dienstverlening erop aanscherpen.